Aktiviteter
Følgende aktiviteter og gevinstområder ble skissert, og var utgangspunkt for videre planlegging:
Hva |
Involverer |
Utløser |
Måloppnåelse |
Forbildeprosjekt i COHERENO |
HOME Ring / Ring. kommune |
Hovedprosjekt støttet av IN |
Praktisering tverrfaglig samarbeid |
Kompetansetilførsel/-utv |
RK/Hfs vgs/HOME/Sintef |
Kunnskap, kvalitet, besl.gr.lag |
Felles forståelse av utfordr./løsn |
Brukeropplevelse/-funksjon |
Ansatte og brukere |
Positivitet og forenkling |
Forbedret arbeids-/brukerhverdag |
Bygningsoppgradering |
Aktuelle fag / Boligstiftelsen |
Energieff./-omlegging |
Ivareta/høyne bygningsverdien |
Visningshus |
Innbyggere, fag og bransjer |
Mål for Husbanken, Enova |
Unike formidlingsaktiviteter |
Lavere prosj.kostnad |
HOME, underleverandører |
Arbeid utføres uten fortjeneste |
Realiserbar kostnad |
Markedsføring |
Stiftelser, lev. og off. midler |
Midler, støtte og nettopris |
Utløsende støtte |
Omdømme |
Info-avd, media, rapporter |
Allmenint, stolthet, verdsetting |
Positiv omtale for alle involverte |
Gjennom å utarbeide en omfattende aktivitetsplan for visningskvelder, som
skulle gå parallelt med oppgraderingen av presteboligen, ville alle involverte aktører kunne høste gevinster av bidrag og deltakelse. Basert på temaer
for de enkelte visningskvelder ville ytterligere formidling foretas overfor boligeiere, ved boligbilag og redaksjonell omtale i media.
Sintef Byggforsk var Norges prosjekteier i COHERENO-prosjektet, og bidro til opprettelse av nasjonale grupperinger. Sintef ville samtidig
følge prosjektet og gjennomføre evalueringer.
Energikanalen hadde også positive samtaler med Høgskolen i Sørøst-Norge (nå USN) om bistand/oppfølging av markedsførings- og formidlingsarbeidet, samt muligheter for
følgeforskning i et eventuelt senere hovedprosjekt.
Energikanalen skulle planlegge og koordinere markedsaktiviteter og formidlingstjenester i presteboligen.Hønefoss videregående skole
ville få tilgang for elever og ansatte til deltakelse i konkrete problemstillinger og praktisk arbeid knyttet til hele oppgraderingsprosjektet – inspirerende og konkret!
For å kunne fordøye kunnskaper må man motta dem med lyst
Anatole France